[O2] Krajobraz po bitwie czyli padnięte turbo w BJB

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #26
    Zamieszczone przez Paweł T
    niech nikt się nie obraża, to dotyczy nie tylko samochodów, ale prawie wszystkiego, nowe komórki, sprzęt RTV, pralki w nowej obudowie itd.
    niestety tak jest :?
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • pudlo
      Classic
      • 2005
      • 16

      #27
      No proszę jaki off-topic się zrobił
      Znawcą ekonomii nie jestem, ale prawa rynku z grubsza znam. Cała Europa Zachodnia kupuje samochody przeważnie na 2-3 lata, na okres gwarancji jednym słowem. I to o tę grupę dbają producenci. Ona również jest nośnikiem opinii o aucie, w tym też o jego awaryjności. Złym autem nazywa się takie, które padnie w okresie gwarancji, choć tu czynnikiem łagodzącym opinię użytkowników jest darmowa naprawa. Gdy auto wytrzyma 3 lata bez usterki, to jest to "porządny" sprzęt. Producent ma w poważaniu inne osoby, które później odkupią trzyletnie auto. Na nich zarabia się krocie proponując części po astronomicznych cenach. Tak po prostu jest.
      I teraz kontrowersyjna część, wiem że nie każdy się z nią zgodzi: ja rozumiem taką politykę. Wynika ona z praw rynku. W rzeczywistości jest dokuczliwa tylko dla obywateli państw słabo rozwiniętych, a w takim niestety żyjemy. Sam gdybym był producentem pewnie postawiłbym na ilość, skalkulował wytrzymałość tak by sprzęt padał chwilę po gwarancji i przynosił prowadzonej firmie duże zyski. Przecież każdy menadżer rozliczany jest z zysku, a nie z opinii klientów o produkcie. Wracając do przykładu z tv, nabywca zmieni markę, ale ta okaże się równie zawodna co poprzednia i tak w kółko, a światowa produkcja telewizorów błyskawicznie wzrasta, bo przecież można wprowadzić HD, a potem NewHD, HD+ lub jeszcze coś innego pozornie lepszego co za pięć lat nas czeka. To przykra prawda, wiem. I nie mówię, że dla mnie taka sytuacja jest normalna. Po prostu jestem jej świadom, a więc staram się jakoś zaadaptować i np. nie wk&$% na skodę dlatego, że padła. Padła to padła trzeba naprawić i tyle. Mogłem kupić Audi to może by nie padło, tylko ta cena. Jeżeli miałbym kogokolwiek winić, była by to pewnie pani historia, która umiejscowiła Polskę w takim dziwnym miejscu. Wszystko jest, wszystko chciałoby się mieć, a kasy brak.

      Jeszcze słowo:
      Z perspektywy polskiej oczekujemy produktów wiecznych. Z perspektywy europejskiej wieczność nie ma sensu, bo po dwóch latach i tak sprzęt jest przestarzały i do niczego się nie nadaje. Ostatnio "chwaliłem" się siostrze (mieszka od 2 lat w Londynie), jaką to super komórkę w Erze dostałem (a każdy wie, że niektóre rzeczy to tylko tam ), zabiła mnie stwierdzeniem, że ona właśnie zmienia Nokię N95 na coś innego, bo po pierwsze roczna! umowa się kończy i ją męczą promocjami, a po drugie jest za duża do torebki! Mam się jej dziwić? Przecież to absurdalne wymienić komórkę, którą chętnie bym przygarnął z powodu jej rozmiaru. Absurdalne ale tylko z naszej, polskiej perspektywy. Takie życie. Trzeba cieszyć się z tego co się ma i robić wszystko by ten piękny kraj się rozwijał, by kiedyś doczłapać do Europy. Można też wyjechać i poniekąd Europę mieć już dziś. Ja jak na razie zostaję!


      Ludzie dają się nabierać na nowości, które polegają na nowym wyglądzie zewnętrznym,
      Paweł T Twoje podejście świadczy o rozsądku, a za ten ciężko ganić. Jedyne do czego bym Cię zachęcał to dystans (aż chciałoby się zacytować Laskę z "Chłopaków co nie płaczą" ) i odrobina luzu. Bo ludzie może się nabierają na nowości, a może po prostu chcą nowości? Ciężko ocenić. I tak samo jak ja nie krytykuję rozsądku, Ty nie krytykuj na przykład chęci spełniania swoich marzeń (nawet jeśli są one wytworem speców od marketingu). Dla Ciebie wyznacznikiem wartości może być jakość, a dla kogoś wygląd, bo na przykład estetą od urodzenia jest. Możliwości jest wiele. Wiem, że gdyby większość konsumentów prezentowało twoją postawę, mielibyśmy do czynienia wyłącznie z udanymi produktami. Ale wiem również, że gdyby wszyscy zwracali uwagę tylko na wygląd auta, po ulicach jeździły by wyłącznie przecudne wozy.

      Podsumowując:
      Temat, który poruszasz jest naprawdę tematem na przynajmniej nowy wątek, a już na pewno najtęższe głowy socjologów, psychologów społecznych poświęcają mu tysiące stron książek, publikacji i takich tam. Publikacje te czytają zaś spece od marketingu i już wiedzą jak nam wcisnąć Ipoda

      PS1. By przekonać się, że idą nowe czasy, wystarczy spędzić choć chwilę z najmłodszym pokoleniem (8-12 lat). Proponuję zadać pytanie: czemu Ipod jest dużo lepszy, niż inny odtwarzacz o lepszych parametrach (np czytający FLAC i APE) do tego kosztujący połowę Ipoda? Na szczęście tylko 90% młodzieży wyznaje Ipoda, reszta gdzieś tam na marginesie używa lepszego sprzętu lub wcale go nie ma. I jak tu wychować dziecko? Skazać na konsumpcjonizm, czy może odgórnie skazać na życie w 10 procentowym marginesie?

      PS2. Ogłaszam koniec tego Offowania w temacie o turbinie !!!

      Komentarz

      • Paweł T
        Elegance
        • 2006
        • 784

        #28
        ok, nie ciągnę tego dalej, tylko ilu kupi coś nowego i żałuje że pozbyło się starego a lepszego? Teraz produkty są coraz mniej trwałe
        TDI ASV 140KM 300Nm

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #29
          PS2. Ogłaszam koniec tego Offowania w temacie o turbinie !!!
          nie, to ja ogłaszam :!:
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #30
            Naprawde jak tak czytam, jak wszyscy narzekaja jakie to sa do dupy sprezarki w silnikach VW to sie smieje. Przeciez to nie oni robie te sprezarki tylko je kupuja z KKK lub Garetta.

            Druga sprawa to takie firmy jak Mercedes, BMW tez maja problemy ze sprezarkami i to chyba duzo czesciej niz nasze biedne VW. Tak wiec nie ma sie co lamac :diabelski_usmiech
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • DGW
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 2330

              #31
              Zamieszczone przez szkoda
              Ziomal napisał/a:
              i zdecydowal sie wsadzic sprezarke ARL...

              ale ZTCW wsadził oryginał
              wcale nie w najgorszym przypadku będzie ARL w najlepszym coś mocniejszego :diabelski_usmiech
              Dziś zdemontowałem cholerstwo i zdecydowanie motorownia będzie żyć a przyczyną była wadliwa sprężarka (15kkm), Odkręciła się nakrętka od strony zimnej, poluzował wirnik, następnie wirnik zawadził o obudowę a że wszystko działo się na obrotach > ośka się ukręciła 8)

              [ Dodano: Czw 06 Mar, 08 22:25 ]
              Zamieszczone przez pudlo
              Bo alternatywą jak na razie jest tylko Inter-cars
              jeśli myślisz wziąć tą markowaną "4max" to od razu idź przepij tą kasę. Nową z gwarancją bez problemu mogę mieć za ok.2800brutto z FV i gwarancją prosto od Garreta
              NFPNorth-West
              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
              WARSZTAT www.dsize.pl
              ->
              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #32
                Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                wcale nie w najgorszym przypadku będzie ARL w najlepszym coś mocniejszego :diabelski_usmiech
                aaaaaaa, to przepraszam za dezinformację!
                no to bardzo mnie to podoba się, fajnie Grzechu, że przetrzecie szlak!
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • Ziomal
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 5841
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez szkoda
                  no to bardzo mnie to podoba się, fajnie Grzechu, że przetrzecie szlak
                  Grzesiu , a że tak spytam lajkonikowo , spręzarka od BKD jest podobna troche do ARL ?
                  Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                  Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                  Jest O1 1.6 BFQ

                  Komentarz

                  • DGW
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 2330

                    #34
                    Zamieszczone przez szkoda
                    no to bardzo mnie to podoba się, fajnie Grzechu, że przetrzecie szlak!
                    hehe teraz już adalbert się raczej nie wycofa bo jutro jadę dopasować coś "dużego" tzn. kupić
                    Zamieszczone przez Ziomal
                    Grzesiu , a że tak spytam lajkonikowo , spręzarka od BKD jest podobna troche do ARL ?
                    z tego co się orientuję to podstawowa sprawa: ARL i BKD mają inne mocowanie do głowicy
                    NFPNorth-West
                    2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                    WARSZTAT www.dsize.pl
                    ->
                    CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                    spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                    Komentarz

                    • adalbert
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 260
                      • Superb II combi (3T5)

                      #35
                      Będzie mam nadzieje na tyle "przetarty szlak" że namówimy WSZYSTKICH z silnikiem BJB na obniżenie ciśnienia w oryginalnym programie MUSOWO :-)
                      A co do producentów dla VW to tu ZDZIWKO:
                      producent mojej "krótkiej" turbinki: KK3 :?:
                      i nie jest to KKK ani Garrett. Produkcja HUNGARY !
                      Była O2, Jest SuperB!

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #36
                        Zamieszczone przez adalbert
                        Będzie mam nadzieje na tyle "przetarty szlak" że namówimy WSZYSTKICH z silnikiem BJB na obniżenie ciśnienia w oryginalnym programie MUSOWO :-)
                        czyli to co mówił Grzesiek jednak :?

                        [ Dodano: Czw 06 Mar, 08 23:23 ]
                        a jak to jest po programie?
                        powinno być OK?
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • lukas_ig
                          Ambiente
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 230

                          #37
                          Ostatnio jak dzwoniłem do znajomego pana od regeneracji turbo i takich tam to powiedzial ze może mi zrobić z mojego turbo AHF - ASZ i ARL , wstawi inne łopatki i that's it :szeroki_usmiech
                          Pytam o ssso chodzi ?

                          Tak się zastanawiam gdzie on to pomieści, to chyba jakaś hybryda powstanie bo w ten 'ślimaczek' od AHF to inne łopatki raczej się nie zmieszczą :roll:
                          PerfectService by

                          Komentarz

                          • Ziomal
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 5841
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #38
                            lukas_ig, po prostu obudowa Twojej sprężarki zostaje ale cały środek zostaje zmieniony od mocniejszych TDI . Np nasz kolega grzybek miał w swojej sprężarce od 130 wirniki chyba od ARL :diabelski_usmiech
                            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                            Jest O1 1.6 BFQ

                            Komentarz

                            • adalbert
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 260
                              • Superb II combi (3T5)

                              #39
                              Zamieszczone przez szkoda
                              a jak to jest po programie?
                              powinno być OK?
                              Wg Aligatora przy pierwszej próbie dochodziło do 1,6, a po "zabiegach" spadło do 1,2 jak pamiętam - bo potem wrażeń dużo było :szeroki_usmiech

                              Czyli reasumując ori program jest do duu...y, a jak go nie zmienisz to potem grzecznie w kolejce do serwisu.
                              Może jakieś ISO tam wprowadzili i klient ma być raz na rok na okresowej wymiane wg PROCEDURY naprawczej :-)
                              Była O2, Jest SuperB!

                              Komentarz

                              • lukas_ig
                                Ambiente
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 230

                                #40
                                Zamieszczone przez Ziomal
                                lukas_ig, po prostu obudowa Twojej sprężarki zostaje ale cały środek zostaje zmieniony od mocniejszych TDI . Np nasz kolega grzybek miał w swojej sprężarce od 130 wirniki chyba od ARL
                                Ten Pan zapewniał że takie rozwiązanie praktykuje dla 'znanej' tjunerskiej firmy z Łodzi :roll: i że się bdb sprawdza.
                                PerfectService by

                                Komentarz

                                • dariuspolo
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 1168

                                  #41
                                  lukas_ig, hybrydy nie ciesza sie zbyt dobra opinia.
                                  T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                  SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                  Zuzycie paliwa

                                  Komentarz

                                  • Techno200
                                    Elegance
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 782
                                    • Tesla

                                    #42
                                    Wtrace swoje pare groszy. Mialem hybryde, zrobiona w obudowie ARL, jedna czesc z ARLa druga bodajze z GT22. Wytrzymalo 10tys km, na lajtowym programie i Motulu. O chlodzeniu i nagrzewaniu turbo nie wspominam. To jest czysta ruleta. A pan z serwisu jak kupowalem to turbo-padline zachwalal jak to bedzie pieknie...
                                    Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5

                                    Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy

                                    Komentarz

                                    • paf
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 3140

                                      #43
                                      Zamieszczone przez adalbert
                                      Będzie mam nadzieje na tyle "przetarty szlak" że namówimy WSZYSTKICH z silnikiem BJB na obniżenie ciśnienia w oryginalnym programie MUSOWO :-)
                                      myślę że to może być ciekawy temat dla użytkowników BJB, możecie rozwinąć? zauważyliście że ori soft BJB przeładowuje? może by zrobić jakieś dochodzenie aby uniknąć większej ilości wybuchów jesli jest coś na rzeczy...?

                                      Komentarz

                                      • AdamB
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 8033
                                        • Octavia IV (NX3)
                                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                        #44
                                        paf, tylko czy ten problem dotyczy tylko BJB?, przypadkiem w BXE nie jest podobnie, sprawdzał ktoś w tych silnikach?
                                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                        Komentarz

                                        • paf
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 3140

                                          #45
                                          Zamieszczone przez AdamB
                                          paf, tylko czy ten problem dotyczy tylko BJB?, przypadkiem w BXE nie jest podobnie, sprawdzał ktoś w tych silnikach?
                                          a o to chciałem zapytać za chwilę bo tak naprawdę to wie ktoś dokładnie czym się różnią BJB i BXE poza oznaczeniami? wczoraj gadaliśmy o tym sobie luźno na spocie ale szczerze mówiąc nikt nic nie wiedział :roll:

                                          jeden kolega który był u nas na spocie (ropuch) nabył niedawno BJB z przebiegiem koło 100kkm dlatego temat przeładowań może być dla niego dość istotny

                                          Komentarz

                                          • djczas
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 9612

                                            #46
                                            AdamB, w bjb jest młodszym silnikiem a w bxe cos zmieniano ale niech sie fachury wypowiedzą w tym temacie

                                            Komentarz

                                            • Perfee
                                              Ambiente
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 179

                                              #47
                                              Czyli reasumując ori program jest do duu...y, a jak go nie zmienisz to potem grzecznie w kolejce do serwisu.
                                              Chciałbym prosić o więcej informacji w tym temacie. Ja mam program zrobiony przez Mastersa. Pan Marek pokazywał mi wykres ciśnienia doładowania i tłumaczył o co chodzi... Ale z Waszych wypowiedzi wynika, że ciśnienie przy oryginalnym programie jest przesadzone... tak? I to może skutkować awariami turbin częściej niż w przypadku aut z programem zrobionym przez renomowanych tunerów? :szeroki_usmiech No to niezłe jaja...
                                              Perfee
                                              149 KM / 313 Nm by Masters Tuning

                                              Komentarz

                                              • stysiek
                                                Rider
                                                • 2007
                                                • 537

                                                #48
                                                ja mam przez mastersa robioną BXE i mam na poziomie 2barow ustawione cisnienie

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  #49
                                                  paf, tylko czy ten problem dotyczy tylko BJB?, przypadkiem w BXE nie jest podobnie, sprawdzał ktoś w tych silnikach?
                                                  prawdopodobnie wszystkich na EDC16
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  • loru
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 4286
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez Perfee
                                                    le z Waszych wypowiedzi wynika, że ciśnienie przy oryginalnym programie jest przesadzone... tak? I to może skutkować awariami turbin częściej niż w przypadku aut z programem zrobionym przez renomowanych tunerów?
                                                    no i to jest kolejny argument dlaczego warto pojechać na viruska
                                                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...